Rapport aanmaken
Binnen DORI kunt u eenvoudig rapporten aanmaken om inzicht te krijgen in uw gegevens.
Deze rapporten kunnen gebaseerd worden op verschillende onderdelen van het systeem, zoals klanten, polissen, producten of taken.
1. Nieuw rapport aanmaken
- Ga naar Rapporten in het menu.
- Klik op het plusicoontje (+) om een nieuw rapport aan te maken.

2. Velden invullen
Bij het aanmaken van een rapport kunt u verschillende velden invullen:
| Veld | Omschrijving |
|---|---|
| Dataset | Kies uit welk onderdeel van DORI u een rapport wilt maken. |
| Naam | Geef uw rapport een herkenbare naam. |
| Omschrijving | (Optioneel) Beschrijf kort de inhoud of het doel van het rapport. |
| Enkel zichtbaar voor mij | Standaard is het rapport enkel zichtbaar voor uzelf. Door dit uit te vinken, kunt u het delen met collega's. |
| Filter | Pas eventueel een eerder aangemaakte filter toe. |
| Rij | Selecteer welke gegevens u als rijen wilt weergeven. |
| Kolom | Kies wat u in de kolommen wilt tonen. |
| Functie | Standaard is dit Aantal, maar u kunt ook andere berekeningen kiezen. |
| Toon totaal per kolom | Toon of verberg de totalen onderaan de kolommen. |
| Toon totaal per rij | Toon of verberg de totalen aan het einde van de rijen. |

Na het invullen van de velden krijgt u een overzicht van de bijhorende statistieken.
3. Rapport toevoegen aan het dashboard
U kunt uw rapport ook toevoegen aan uw persoonlijke dashboard voor snel overzicht:
- Klik linksboven op het logo van uw bedrijf om naar uw dashboard te gaan.
- Klik op “+ Toevoegen”.
- Kies “Selecteer bestaande” en selecteer het rapport dat u net hebt aangemaakt.


💡 Tip: Het rapport dat u toevoegt aan uw dashboard is enkel zichtbaar voor uzelf.
Met deze functie kunt u snel en efficiënt inzichten genereren over uw kantoorwerking, klantenbestand of andere gegevens binnen DORI.