Documenten bekijken in het klantenportaal
Binnen het klantenportaal kan de klant zijn eigen documenten raadplegen.
U als makelaar behoudt uiteraard steeds het recht om te zien wat de klant ziet.
De klant opent zijn documenten door in het klantenportaal op Documenten te klikken.

Zoals u op de afbeelding kunt zien, staat er een oranje bolletje.
Dit betekent dat de klant een actie moet uitvoeren, zoals het ondertekenen van een document.
De klant vindt deze acties hier:

Hier kan de klant vervolgens zijn documenten digitaal ondertekenen.
Deze acties worden zichtbaar wanneer:
- De klant nog informatie moet aanvullen
- U gebruik heeft gemaakt van Acties op afstand in het klantenprofiel.
(Zie: Acties op afstand)
Rechten instellen: welke documenten mag de klant zien?
U kunt bepalen welke documenttypes zichtbaar zijn voor de klant.
Dit beheert u via Domein Data.
Ga naar:
Instellingen → Mijn organisatie → Domein Data → Documenttypes
Daar ziet u de verschillende documenttypes die reeds door ons of u zijn voorgedefinieerd.
Klik op het bewerk-icoontje naast het documenttype.

Vink vervolgens "Tonen in app/portaal" aan of uit:

- Aangevinkt → De klant ziet dit type document in zijn klantenportaal.
- Uitgeschakeld → De klant zal documenten van dit type niet zien.