Skip to content

Documenten bekijken in het klantenportaal

Binnen het klantenportaal kan de klant zijn eigen documenten raadplegen.
U als makelaar behoudt uiteraard steeds het recht om te zien wat de klant ziet.

De klant opent zijn documenten door in het klantenportaal op Documenten te klikken.

Documenten bekijken

Zoals u op de afbeelding kunt zien, staat er een oranje bolletje.
Dit betekent dat de klant een actie moet uitvoeren, zoals het ondertekenen van een document.

De klant vindt deze acties hier:

Documenten acties

Hier kan de klant vervolgens zijn documenten digitaal ondertekenen.
Deze acties worden zichtbaar wanneer:

  • De klant nog informatie moet aanvullen
  • U gebruik heeft gemaakt van Acties op afstand in het klantenprofiel.
    (Zie: Acties op afstand)

Rechten instellen: welke documenten mag de klant zien?

U kunt bepalen welke documenttypes zichtbaar zijn voor de klant.
Dit beheert u via Domein Data.

Ga naar:
Instellingen → Mijn organisatie → Domein Data → Documenttypes

Daar ziet u de verschillende documenttypes die reeds door ons of u zijn voorgedefinieerd.
Klik op het bewerk-icoontje naast het documenttype.

Documenttype domein data

Vink vervolgens "Tonen in app/portaal" aan of uit:

tonen in portaal

  • Aangevinkt → De klant ziet dit type document in zijn klantenportaal.
  • Uitgeschakeld → De klant zal documenten van dit type niet zien.