Skip to content

Filter gebruiken

Binnen DORI is het mogelijk om filters te maken.
Op deze manier kunt u eenvoudig lijsten opstellen van specifieke data die u wilt raadplegen.
De filterfunctie is één van de krachtigste hulpmiddelen binnen DORI.

Waar kunt u filters gebruiken?

Bij bijna alle secties binnen DORI is het mogelijk om filters te maken — bijvoorbeeld bij Contacten, Producten, Dossiers, enzovoort.
In dit voorbeeld tonen we hoe u een filter aanmaakt binnen Contacten.

Filter aanmaken

Rechts van de zoekbalk vindt u de knop om te filteren.
In het begin hebt u nog geen filters. U kunt er een nieuwe aanmaken door op het plusicoontje te klikken.
Filteren knop locatie

Wanneer u hierop klikt, opent een venster waarin u basisinformatie kunt invullen:

  • Naam: De naam die u aan uw filter wilt geven.
  • Enkel zichtbaar voor mij: vink dit aan als u de filter privé wilt houden.
  • Enkel wijzigbaar door mij: vink dit aan als enkel u de filter mag wijzigen.

Als u deze vinkjes uitzet, kunt u de filter delen met alle gebruikers of enkel met specifiek aangeduide personen.
Filteren checkmark

Filtercriteria instellen

Nu kunt u bepalen waarop u wilt filteren.
U kunt filteren op heel wat velden, zoals heeft duplicaten, voornaam, achternaam, leeftijd of, zoals in dit voorbeeld — vervaldatum ID.
Vervaldatum id ingevuld

Een filterregel bestaat uit drie delen:

  1. Veld – het gegeven waarop u wilt filteren (bijv. Vervaldatum ID).
  2. Operator – de vergelijking die u wilt toepassen.
    Mogelijke waarden zijn:
    • = → gelijk aan
    • <> → verschillend van
    • < → kleiner dan
    • <= → kleiner dan of gelijk aan
    • > → groter dan
    • >= → groter dan of gelijk aan
    • =_ → bevat
    • <>_ → bevat niet
  3. Waarde – de specifieke waarde die u wilt gebruiken (bijv. datum van vandaag).

In dit voorbeeld gebruiken we de operator > (groter dan) om te zoeken naar ID’s die vervallen vóór vandaag.
Volledige flter

Na het instellen van uw filter drukt u op Opslaan.
DORI toont nu alle klanten waarvan het ID vervallen is.