Filter gebruiken
Binnen DORI is het mogelijk om filters te maken.
Op deze manier kunt u eenvoudig lijsten opstellen van specifieke data die u wilt raadplegen.
De filterfunctie is één van de krachtigste hulpmiddelen binnen DORI.
Waar kunt u filters gebruiken?
Bij bijna alle secties binnen DORI is het mogelijk om filters te maken — bijvoorbeeld bij Contacten, Producten, Dossiers, enzovoort.
In dit voorbeeld tonen we hoe u een filter aanmaakt binnen Contacten.
Filter aanmaken
Rechts van de zoekbalk vindt u de knop om te filteren.
In het begin hebt u nog geen filters. U kunt er een nieuwe aanmaken door op het plusicoontje te klikken.
Wanneer u hierop klikt, opent een venster waarin u basisinformatie kunt invullen:
- Naam: De naam die u aan uw filter wilt geven.
- Enkel zichtbaar voor mij: vink dit aan als u de filter privé wilt houden.
- Enkel wijzigbaar door mij: vink dit aan als enkel u de filter mag wijzigen.
Als u deze vinkjes uitzet, kunt u de filter delen met alle gebruikers of enkel met specifiek aangeduide personen.
Filtercriteria instellen
Nu kunt u bepalen waarop u wilt filteren.
U kunt filteren op heel wat velden, zoals heeft duplicaten, voornaam, achternaam, leeftijd of, zoals in dit voorbeeld — vervaldatum ID.
Een filterregel bestaat uit drie delen:
- Veld – het gegeven waarop u wilt filteren (bijv. Vervaldatum ID).
- Operator – de vergelijking die u wilt toepassen.
Mogelijke waarden zijn:=→ gelijk aan<>→ verschillend van<→ kleiner dan<=→ kleiner dan of gelijk aan>→ groter dan>=→ groter dan of gelijk aan=_→ bevat<>_→ bevat niet
- Waarde – de specifieke waarde die u wilt gebruiken (bijv. datum van vandaag).
In dit voorbeeld gebruiken we de operator > (groter dan) om te zoeken naar ID’s die vervallen vóór vandaag.
Na het instellen van uw filter drukt u op Opslaan.
DORI toont nu alle klanten waarvan het ID vervallen is.